Lauantai 7.6.2014 Sinsheim - Speyer 40 km English translation after Finnish text
Hieno aamu, ajoimme heti yhdeksäksi tekniikan museolle.
Todella valtava paikka, museossa on toki paljon autoja mutta myös lentokoneita ja kaikenlaisia teknisiä vempaimia junista ja höyryjyristä alkaen päätyen Concordeen. Toiselle maailmansodalle on omistettu kokonainen halli ja kalustoa on niin Saksalaista, Amerikkalaista kuin myös Venäläistäkin.
Museossa voisi viettää hyvin koko päivän aamusta iltaan ehtimättä silti tutustua kaikkeen tarjontaan, osa laitteista oli mekanisoitu liikkuvine osineen ja äänineen.
Museossa voisi viettää hyvin koko päivän aamusta iltaan ehtimättä silti tutustua kaikkeen tarjontaan, osa laitteista oli mekanisoitu liikkuvine osineen ja äänineen.
Museon pihalla oli aamulla parkissa kymmeniä Britti urheiluautoja Saksalaisen klubin veteraaniajotapahtumassa, seurasimme parin osallistujan pärjäämistä sokkoajotehtävässä
jossa kuljettajan pititi peruutella autoa side silmillään apukuskin ohjesituksen mukaan.Voisi olla ison perheriidan ainekset monessakin perheessä.
No nämä näkyivät pärjäävän.
Museo kierroksella tuli kevältyä kilometri tolkulla ja kiivettyä useita portaita sillä olihan Concorde ja sen Venäläinen vasyine nähtävä sisältäkin kun kerran oli mahdollista.
Hieman oli tekniikassa eroa, mutta molemmat pysyivät enimmäkseen ilmassa aikanaan.
TU oli aikalailla tilavampi sisätiloiltaan.
Museokierroksen aikana lämpätila oli noussut +32 asteeseen joten pieni ajomatka oli tarpeeseen vaan kovin kauas ei olis yksinkertaisesti voinut ajaa goret päällä. Ajoimme toisen vastaavan museon kaupunkiin Speyeriin mutta museoon ei enää tehnyt mieli.
Majapaikka löytyi aivan kaupungin keskustasta kävelykadun varrelta.
Kävelykatu ja keskusta olivat turistien suosiossa joten vapaan pöydän löytäminen jäätelökahvilasta vei hetken aikaa.
Paikallisen panimon piharavintolassa maistelimme ohrapirtelöt suunnattoman possunleikkeen kera. Oli aika tukeva olo nukkumaan mennessä.
--------
Saturday 7.6.2014 Sinsheim - Speyer 40 km
Fine morning, we drove in good time before opening hour to the technical museum.
It's really a huge place mainly with cars but also aeroplanes and all kinds of technical stuff starting from trains and locomotives ending to Concorde.
A part of the museum is dedicated to World Wars having materials from Germany, Usa and Russia.
You could send the whole day in the museum and yet not be able to see everything closely, some of the units were having moving part with sound.
At the yard there wer tens of British sport cars parked as a German club was having their veteran car meeting. We followed a couple of cars how they managed in a special stage where the driver had to reverse the car eyes covered with bandage and the co driver was giving instructions. That could easily be start for a huge family dispute.
Anyway these couples seem to manage the task well.
Walking around the museum took kilometres and ofcourse we had to klimb severel steps to be able to visit inside Concorde and it's Russian competitor as it was possible.
There was some difference in the technology used but mainly these planes were flying during their era.
During the time in museum the temperature has risen up to +32 degrees, so a small ride was needed to cool down but having Goretex suits it was impossible to drive a long way.
We rode to the city of Speyer having a similar museum, but visiting there was not anymore a good idea.
We found a hotel in the middle of the city just close to the walking zone.
The centre of city was really popular among tourists so finding a free table in an ice cream cafe took a while.
We had as dinner a huge portion of schitsel with local beer in the yard restaurant of a local brewery. I felt so full even when going to sleep...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti